Monday, December 24, 2012

ratapan anak kandung . haha !



muka sayu . hati pilu . putus cinta ? kasih terhenti sekerat jalan ? break up ? break down ? break off ? break in ? breakdance ? ehh . over . haha . nak jadi cerita . flashback please ~

aku dah janji dengan member aku sorang nak mintak kerja harini . pheww . muka bersemangat gila . ada 2 tempat nak pergi . 1 , jadi cashier kat AA (bukan nama sebenar) , 2 kat hotel BB (bukan nama sebenar jugak) . muka memang confident habis akan dapat kerja cashier . berlagakk wey . ptuiihh . hahahaha ! tengah syok isi borang , ttiba kena isik gaji yg kita nak .

hurmmm *urut urut dagu* tanduk2 durjana semua keluar dahh . haha . aku pandang kiri kanan , orang sibuk lalu lalang . pandang depan , akak jaga kaunter tuu sibuk buat kerja dia , dalam hati aku dah tersenyum girang mcm kanak kanak ribena warna purple yg teloncat sana sini dari new zealand bagai . gaji setinggi tinggi alam tak sesuwaiiii langsung dgan kerja cashier aku letak . mula mula rasa macam .. perghh , masyuk gila tiap2 bulan dapat gaji mcm ni . tak lama lagi boleh pergi honeymoon ni . hahaha .

selesai apa semua , aku pun dah serah balik borang tu kat akak tadi , aku blah . otw nak balik tuu , kepohh gila cerita kat En. Razak saya yg tercinta pasal gaji . sekaliii bapak aku pusing daaaa . dia tanya balik , gaji banyak tuu ? banyak tuu ?? aku pun kasik jatuh itu kepala la . " macam melampau lampau je .. " hahhhh . amek kau .

terus rasa mcam .. lepasni , mesti org tuu taknak call aku langsung . belum kerja lagi , demand dah tggi2 . elaun pun aku letak banyak tauuu . hahahhaa ! mesti aku tak dapat niii . . sebab down punya pasal , aku malas nak mintak kat hotel BB T.T

balik tu , bila cerita kat Pn . Ina yang tersayang , mak aku lagi kasik aku down . selamba je cakap aku takkan dapat kerja tu . sobb sobb . mana aku tau . aku tak pernah kerja pulak sebelum ni . lain kali cakap laa awal2 . kalau cashier , gaji sekian sekian . idokk lerr aku letak gaji tinggi2 kalau dah tahu . masa kat ruang tamu ..

ayah : agak2 dapat tak kerja tu ?
aku : kalau tak dapat , mintak kat hotel BB pulak lah .
ayah : haa , elok laa . letak gaji 3 4 ribu pulak . nanti boleh kena reject lagi .

................. erkkkk!  huwarghhhhhhh . sampainyaaaa hatiiiii .

0 corat coret anda :D:

Post a Comment

awak comment , saya sayaaaaaang awak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...