Friday, November 5, 2010

Bacalah jika anda ada masa untuk Allah S.W.T

Assalamualaikum saudaraku . .
bacalah sehingga habis .
saya hampir membuang email ini , namun saya telah diberi keberkatan oleh Allah untuk membaca email ini sehingga habis .
Allah ,
bila saya membaca email ini , saya fikir tidak ada masa untuk ini .
lebih lebih lagi diwaktu kerja .


kemudian , saya tersedar bahawa perkara seperti inilah yang membawa kepda pelabagai masalah di dunia .
kita cuba menyimpan Allah di dalam masjid pada hari jumaat .
mungkin malam jumaat . .
atau semasa solat maghrib sahaja ?
kita suka Allah semasa kita sakit .
kita suka Allah semasa kita menghdapi kesukaran .
kita suka Allah semasa kita menghadapi kesempitan .
dan sudah pasti kita suka Allah semasa hampir dengan kematian .
walaubagaimanapun ,
kita tidak suka Allah semasa kita bekerja , bermain , berchatting , bersms mahupun berdating .
kerana , kita merasakan diwaktu itu , kita mampu menguruskan diri sendiri tanpa mahu bergantung padaNya .



semoga Allah mengampuni dosaku kerana menyangka . .
bahawa nun di sana masih ada tempat dan waktu di mana Allah bukanlah yang paling utama dalam hidupku . nauzubillah .
kita sepatutnya sentiasa mengenang setiap nikmat dan rezeki yang telah diberikan kpda kita sebelum kita meminta dan kdg kdg kita x myangka akan mndapat nikmat dan rezeki yang mlimpah ruah seperti itu .
ya , aku cinta Allah .
dialah sumber kwujudanku dan penyelamatku .
Dialah yang menggerakku setiap detik dan setiap hari .


ini adalah ujian yang mudah .
anda hanya perlu membaca dan menghantar email ini kepada orang lain .
kalau anda benar mencintai Allah . anda tidak akan mmpunyai masalah untuk mengantar email ini .
hanya perlu memforwardkan .
cukup mudah .

susah . . senang . .
mengapa susah sgat myampaikan kebenaran ?
anda berasa mengantuk semasa berada di masjid tetapi kembali segar setelah habis ceramah .
hadiah istimewa yang pernah kita terima . .
solat adalah yang terbaik .
tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran yang lumayan .

Notes ;
tidakkah lucu apabila seseorang itu berkata bhawa aku beriman kepada Allah tetapi sentiasa mengikut syaitan ?
tidakkah lucu sekiranya anda mampu mengahntar email lain sebanyak yang anda mampu , tetapi berfikir 100 kali untuk mengantar email ini ?
tidakkah lucu apabila anda risaukan tanggapan orang lain terhadap anda melebihi tanggapan Allah terhadap anda ?
aku berdoa untuk semua yang membaca dan menghantar email ini supaya Allah akan sentiasa merahmati dan mmberkati anda

0 corat coret anda :D:

Post a Comment

awak comment , saya sayaaaaaang awak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...