Thursday, December 22, 2011

anda anda dan anda . terima kasih :)


taraaaa ! harini terasa macam nak cerita pasal mereka mereka yang aku love love . haha :D so , mari mari tgok sini .




nama : Noor Hazeera Sazali
panggil : Zie

aku kenal dia da lama . baik buruk dia semua aku tau . budak ney baik . setia . susah nak dpat kawan macam dia . kalau ada sesapa buat aku marah , sakit hati ,, dia yang tak tau apa apa pun mesti jadi marah and sakit hati jugak kat budak tuu . haha . aku slalu marah dia sbb slalu x tpati janji . tapi lepastuu dia sengih sengih je laa . pape tah . haha






nama : Noor Syafiqah Bt. M. Azman
panggil : Piqa

haaa ! kenal dia ni pun da lama . haha . ktorang laen2 skolah . masa dajah 6 ,, asal pegi memana je , kem , pegi poli , tiap tiap mggu pegi skolah2 laen sbb skolah anta untuk belaja cam ala ala tuisyen gituu , memanjang je jumpa dia . masa dpat award exon mobil punn jumpa dia jugak . form 1 , dia satu skolah dgan aku , dan sntiasa jumpa dia stiap masa . hahaha :D kauu terbaik :) ouh ! dan dia sangat garang . hahaha.






nama : Nor Sharina Razali .
panggil : Eron / Erin

nampak macam lembut . nampak macam sopan . tapi hakikatnya ..... masyaALLAH .. aku , zie and piqa je yg tauu . hahaha :D tapi minah ni macam penyegan dgan llaki . entah apa yg dsegannye tah . hahaha :D papepun , dia terbaik jugak . syok kalau cerita cerita dgan dia . ahaks .






nama : Muhammad Luqman Al- Hakim B. Ramlan
panggil : Lokeyz / Lokhorz

budak ni handsome . haha :) perangai gila gila . sangat sekepala . kerja dia ? kutuk orang . hahaha ! tapi still pandai ^^ pernah ada konflik . ada smone ni suka bseng2 sbb aku selalu buat menda yg dia x suka . isk ! then lokeyz laa yg slalu backup aku . sbb aku , dia pun kena marah skali . then , aku pulak kena marah dgan org laen sbb aku punca lokeyz kena marah . gitu gitu laa . haha . tapi x kesah dah . bila ingat ingat balik , lawak je sebenanye :D tak perluu nak emosi sgat lah kan . hoho







nama : Syukri B. Zainuddin
panggil : syuk

ini budak , sangat genius . hahaha :D dan diaaa ,, adalah seorang photographer yg bjaye . haha . slalu kalau nak amek gamba , dia laa yg tukang tgkap gmbanye . tak tau laa ape yg jadi kat dia sekarang . sbb skolah dia nunnn jauh kat johor sana . ape ape pun ,, smoga bjaya lahh kawan . haha







nama : Muhammad Amir Ikhram
panggil : Ekram

haha . budak ni comel :) dulu dia rpat dgan lokeyz . n dulu ,, kitorang slalu nak kawan dengan dia , tapi dia selalu jauhkan diri dpde kitorang . cam segan segan . malu malu sikit . tapi sekarang dah oke dah :) dia ni laa bagi adiah beday kat aku senyap senyap . bila aku masuk kelas je , tau2 je ada kad n teddy bear dua eko kat atas kerusi aku . haha . n baru2 ni dapat tau ,, dia sebenanye sepupu aku . alahaii , keciknya dunia . haha .







nama : Nurul Azra Izzatie Bt. Noor Azman
panggil : Azra

budak ni maken lama maken cantik . apa rahsia ?? hahaha :D dulu x rapat sgat dgan dia . sbb dia dgan fatin . then lepas fatin pndah , baru start rapat . pembekal camera . cakap je nak dslr yg mana 1 . nikon ? canon ? sony ? semua dia ada . anak toke shell kan . hahaha . selalu ada konflik dlam cinta cinta ni . tapi kejap je , then oke balek . then konflik lagi , then oke balek . hahahaa :D smoga kekal k azra ?







nama : Nurul Hidayah Bt. Othman
panggil : Dayah

hah ! budak ni pon comel . haha . dia suka bising bising . banyak cakap . tapi baik :) lately ni ttiba rapat dgan dia pulak . hahaha . n arituu kitorang ada buat 1 misi . tapi misi dia dah bejaya dahh . bahagia dahh dia sekarang ni . tapi misi aku pulak yg tegantung . xtau menjadi / x . haha . n syok kalau tuka tuka cerita dengan dia . suka bagi nasihat kat orang , tpi x tau nak praktik kat dri sndri . haha






nama : Nur Effa Edora
panggil : Epa

dia yg sebelah kiri . heeee ,, haii awak . haha :D dia first kawan baik aku . masa skola rndah , dduk sbelah dia . mulut laserrr okay . takot i . hahaha :D dulu slalu maen pen princess princess dgan dia . hahaha . pen tuu kita balut dgan sapu tgan , n sapu tgan tuu kira mcm baju dia laa . kdang2 buat style kimono bagai . hahaha ! serious lawak . haiii ,, tak matang langsung time kcik2 dulu :)







nama : Nur Farhana Bt. Md. Zahair
panggil : Fana

ehh , bukan aku yg edit gmba dia . tapi dayah . haaa . cakap sal fana . budak ni cantek tau . aku rasa rmai je yg perasan . apa yg dia buat , mesti spontan . sbb spontan laa , semua yg dia buat jadi lawak . kalau nak perli orang , dia cakap lepas je . tapi biasanya kita x perasan tauu yg dia perli kita . bila pike2 ayat tersurat dia , baru tau kita terkena dgan dia . hahaha . budak ni suka carik gadoh dgan aku . smpai aku mrayu, bila aku bole baik dgan dia ? penat laa gadoh2 ney . hahaha








nama : Aimi Aleena Bt. Mohd Roslan
panggil : aimi

dia sangat nice :) tapi kalau dia dah buat hal , aduhh ,, tolong hentikan ! hahahaha :D suka blanje orang . kdang2 sbb dia tlampau baik hati , aku jadi takot . mana laa tau kan . dia nak suruh aku baya balik ke , apa ke . kot2 ada udang sbalik batu ke . hahaha :D tapi aku tau , dia ikhlas ^^







nama : Muliati Bt. Romli
panggil : Mul

uuuu . . dia comel :) dan sangat gila gamba . hahaha . aku rasanya cam dah nak pencen tapi x pencen lagi laa . dulu aku selalu jee pantang tgok orang bawak cam , terus menyelit2 . hahaha :D tapi skarang turn mul pulak . penat sebenanye amek gmba ni . gaya sama . muka sama . posing sama . peace pon sama . senyum pun sama . ehh . penat la . hahahaha :D






so .. aku nak cakap .. tengs korang sbb telah mewarnai hidupku ini . ahak ahak . skemaa . gelissss tekak i . korang selalu buat aku gelak , selalu buat aku senyum , selalu buat aku happy . friendship is everything kan ? sayang korang ouh ^^ kpada ssiapa yg terasa coz x disebot dlam entri ni . sorry kay ? korang still kawan aku apa :)

Monday, September 19, 2011

kepada pemandu wanita : sile berhati hati !

aku punn tak tahu laa betul ke tak ,, tapi ,, better kite bhati hati lahh kan . mase aku bace mnde ney ,, memang rase seram sejuk wlaupun aku belom drive lagi . overr kan ? tpi kalau mnde ney jadi kat org org yg kite syg ,, mesti kite frust sbb x bgtau diorang awal2 . so ,, mehh cekidaott :D
 
 
 
 
 
 
Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai.






Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai.
 
 
 
 
 
 

Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu. Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti
 
 
 
 
 
 

Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.
 
 
 
 
 
 

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita.
Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka.
 
 
 
 
 
 

Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka,
Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.
 

Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam.

Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma!

Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam!
 
 
 
 
 
 
 

Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !
Jadikan amalan :
1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar.
2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam..
 

bhaye sentiase berade di mane mane . jage dri anda sbaiknye :)

Thursday, September 8, 2011

minyak angin yg menggoda :)

aku rase aku kracunan mkanan . hahaha :D kelua masuk toilet ssuka hati tnpa mgira masa . dah tak terkira dahh . dan aku rase jamban tu punn dah jemu tgok aku masuk dlam dye . eh ,, apekahh ??? haha .






yg pnting ,, kurangkan makan ,, banyakkan melaburr . wakaka . hasilnya ??? berat i turun 4 kg . ehemsss ! tuu pun lepas tolak 3 kg time pose aritu . perut punn suda makin kempis . wauuu ,, best ! haha ! aku rase sakit perut sbb mkan rojak ari isnin kot . ari slase aku x mkan ,, rabu petang tu je baru mkan sbb melampau lmpau pulak lapa nye . haha ,,






jadi ,, pagi tdi aku rase mcm tanak dtg skola je . tpi last last pegi jugak lepas lumor myak angin cap kapak sbanyak mgkin kat perut . haha :) mase kat skola ,, dlam pkol 12 smthing ,, aku , aimi ngn azra nak pegi lab . mase otw nk pegi tu ,, laluan kiri kanan penuh dgan budak laki form 5 . aimi paleng dpan ,, aku tgah tgah ,, azra blakang .






mase tgah lalu ,, ttibe angin kuat pulak . haha ,, azra dahh bajet ayu habissss dah kat blakang tuu . lepassss je azra jalan melepasi budak2 laki tuu ,, ttibe ade sorang laki jerit ,, " woiii ,, bau minyak angin sape pulak ni ???! " hahaha ,, terus azra tersipu sipu . aku x sangke pulak kuat benauu bau myak angin aku tu . teheee ,,






yg penting ,, mission aku complete . bia azra yg dpat malu . bia azra yg diselubungi oleh myak angin . bia diorang ingat azra yg pkai myak angin . biakan . biakan ... kenape ?? sbb aku suke ! hahaha :D yg si ziera pulak ,, mentang mentang kelas aku bawah kelas dye ,, tiap2 mase dye akan jerit name aku dri tgkat atas .






" laliloo naz ! laliloo naz ! " bile aku toleh toleh ,, n pegi kat koridor luar smbel tinjau sape yg panggel aku ,, tgok2 dye dah bla . pndai betol . haha

Tuesday, April 26, 2011

sherashi beshame . haha :D



yeehaaaaaa ! haha :D lepass beperang dgan perut sndri . tahh knape ttibe pulakk my stomach is hurt hurtt . then i run run ke tandas n scream scream sperti cacing kerawit . haha :D sy sngat suke merosakkan bahase . sile paham :D hoho ~






so . ariney aku just nak share mnde ney kat korang . mane laa tawuu . kot kot korang skarang tgah prssure2 ke . bosan bosan ke . bole laa enjoy enjoy :D layaaaaannn ..





Bunyi sebutan nama; iaitu jika bunyi di :-



Depan = Markah 9
Atas = Markah 8
Bawah = Markah 5



Contoh:-

Nama Lelaki : Ahmad Azhar
Sebutan : Ah + mad + Az + har

Markah : 8 + 8 + 8 + 8
Jumlah : 32



Nama Perempuan : Arni Nazira
Sebutan : Ar + ni + Na + zi + ra

Markah : 8 + 5 + 8 + 5 + 8
Jumlah : 34

So Jumlah Keseluruhan : 32 + 34 = 66


mnde ney kirenye ikot sebotan lidah korang .



Mencari baki :-


Jumlah 66 dibahagi pula dengan nombor 9, 7, 5 dan 3.

Iaitu:-

66 bahagi 9 = 7.333333 . baki ialah 3
66 bahagi 7... baki ialah 3
66 bahagi 5... baki ialah 1
66 bahagi 3... baki ialah 0



** Oleh itu baki ialah 3, 3, 1 dan 0 (baca dari atas ke bawah)


Peringkat perjalanan usia perkahwinan (9, 7, 5, 3)


# 9 - Di masa muda (awal perkahwinan)

# 7 - Di masa memasuki pertengahan

# 5 - Di masa menghadapi masa tua

# 3 - Di masa tua (penghujung perkahwinan)



Jika baki :-

0 - Bulan Purnama

Di waktu ini rumah tangga sangat bahagia, hidup penuh dengan aman dan damai. Tidak berlaku kekecohan. Jika pasangan ini subur kemungkinan mendapat ramai anak.



1 - Biji Di Tasik

Di waktu ini pasangan hidup dengan keadaan kewangan yang hanya cukup makan. Tidak mewah (dengan kadar masing-masing) dengan kata lain tidak cukup duit atau susah sedikit untuk mendapatkan duit. Rezeki payah.



2 - Anak Raja Sekandang

Di waktu ini pasangan suami isteri romantis, rasa secocok, rasa sama padan dan saling memahami. Maka rumahtangga menjadi bahagia.



3 - Anak Raja Kepanasan

Di waktu ini sering berlaku pertengkaran, bergaduh, bermasam muka iaitu dengan kata lain perselisihan faham sering berlaku. Jika dibiarkan berlarutan rumahtangga akan hancur.



4 - Abu Atas Tunggul

Di waktu ini duit ada tapi tidak pernah cukup. Jika dapat wang pun hanya sekadar dapat lihat sahaja. Wang itu cepat habis digunakan. Ada-ada saja perkara yang hendak dibelanjakan. Senang datang senang habis. Poket sentiasa kosong.



5 - Telaga Di Bawah Bukit

Di waktu ini rezeki datang melimpah-limpah. Tidak menghadapi masalah kewangan. Hidup senang.



6 - Tanduk Seberkas

Di waktu ini pasangan menjadi romantis, penuh kemesraan dan penuh kasih sayang.



7 - Naga Seru

Di waktu ini pasangan tidak tenteram kerana masalah kuat cemburu. Selalu tidak percaya pada pasangan.



8 - -sama seperti nombor 0-





Peringatan : Korang jgn percaya sangat.. ni saje jek utk mengisi masa terluang sambil membuat kerja kira-mengira.. pgiraan nehh agak laa pning sikitt . kalau korang intrested nak buat tuu . hayunnn saje . haha . tpi klau ttibe fed up tuu . aku x kesahh . haha :D sbb aku cme bkongsi . kate sharing is caring . tak gituuu ? :)





sumber : calculation keserasian pasangan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...